Eco-Cycology: niet te missen trend voor 2012

Eco-Cycology: niet te missen trend voor 2012

Sommige merken zullen het in 2012 goed doen, anderen minder. De consumentenbehoeften zijn constant onderhevig aan verandering en het is aan de bedrijven om daar efficiënt op in te spelen.

Trendwatching.com heeft een lijstje opgesteld met 12 cruciale consumententrends voor 2012. Op de willekeurige 4de plaats staat de nieuwe groene term Eco-cycology. Zoals we zelf merken, is de zoektocht naar een duurzamere levensstijl iets waar de moderne consument naar op zoek gaat en gelukkig beginnen bedrijven daar rekening mee te houden.

Wat betekent Eco-cycology juist?

In een notendop betekent het dat merken al hun producten terugnemen en ze op een verantwoorde en innovatieve manier hergebruiken. Misschien gaat dit fenomeen verder dan recycling omdat het de bedrijven zijn die het initiatief nemen om hun consumenten te helpen recycleren.

Nike neemt bijvoorbeeld via het Reuse-A-Shoe-programma afgedragen Nike-schoenen in en verzamelt bovendien het snijafval uit zijn fabrieken. De oude schoenen worden uit elkaar gehaald, gescheiden en vermalen tot een materiaal dat ‘Nike Grind’ wordt genoemd. Daar kunnen atletiekbanen en speelplaatsen van worden gemaakt, maar ook weer nieuwe Nike-producten.

Dit is het bewijs dat ook tijdens een recessie de zoektocht naar een duurzamere levensstijl een van de belangrijkste maatschappelijke uitdagingen blijft.

Lieve ecolover, blijf dus recycleren en spread die eco-♥!

Beeld: Kanate/ FreeDigitalPhotos.nl

 

Print Friendly, PDF & Email


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.