Review: limited edition schoonmaakpakket van Method

Review: limited edition schoonmaakpakket van Method

Ik moet twee dingen toegeven voor ik aan deze review begin. Eén: ik haat schoonmaken. Twee: ik had nog nooit van Method gehoord. Ik weet niet welk van de twee je het ergst of het meest herkenbaar overkomt, maar aan beide heb ik iets gedaan dit weekend. Als jij dat ook eens graag wil doen, lees dan zeker tot het einde van het bericht. Daar lees je immers hoe jij ook zo’n limited edition-pakket van Method kan winnen.

Method blijkt een Amerikaanse fabrikant van ecologisch verantwoorde schoonmaakproducten te zijn, die vorig jaar de handen in elkaar heeft geslagen met Ecover. Ze gebruiken zoveel mogelijk biologische producten en testen niet op dieren. Daarenboven gaan ze prat op mooie flessen, met het idee dat een bus afwasmiddel of een handzeep ook goed moet staan op je aanrecht of lavabo. Ze werken volgens het cradle-to-cradle-principe, wat inhoudt dat alles van begin tot einde veilig en recycleerbaar is. De flessen zijn al gemaakt van gerecycleerd plastic en gaan na gebruik de PMD-zak in, om opnieuw gerecycleerd te worden. Check zeker hun website eens als je nog meer wil weten; hij is even fris al de look van de producten.

Mijn badkamer begon stilaan te lijden onder mijn haat-liefde-verhouding met schoonmaken. Dus waarom niet het nuttige aan het aangename koppelen en voor deze review ook echt testen hoe de bus allesreiniger het doet in de badkamer? Het principe van de allesreiniger was in elk geval een schot in de roos voor mij: een spuitbusje zoals een plantenspuit, vochtig doekje erbij en vegen maar. Geen chemische geur, maar wel een lekker bloemengeurtje. En zelfs hardnekkig vuil ging er goed af. De handzeep maakte mijn handen niet droog, zoals veel handzepen dat wel doen en het afwasmiddel doorstond ook zowel de geur- als de vuiltest.

De flessen zijn inderdaad mooi om te zien. Daarvoor zorgde illustratrice Johanna Basford, die je misschien kent van kleurboeken voor volwassenen. De vogels en bloempjes in vrolijke kleuren passen goed bij de geur van de schoonmaakproducten: lentefris. Ideaal om weer zin te krijgen in de lenteschoonmaak.

I Love Eco zou I Love Eco niet zijn als we toch niet een beetje kritisch zouden zijn. Want hoewel Method ervoor gaat om alles zo ecologisch mogelijk aan te pakken en zoveel mogelijk uit planten te halen, kan het in onze huizen toch nog altijd ecologischer. Zo kan je makkelijk en goedkoop ook zelf schoonmaakproducten maken. Da’s toevallig één van mijn groene ecologische voornemens van dit jaar, want ik ben er zelf ook nog niet echt vertrouwd mee.

Maak jij je schoonmaakproducten ook nog niet zelf en heb je de keuze tussen de gangbare, populaire merken en Method? Dan is kiezen voor producten als deze zeker een goed idee voor onze planeet.

Dit limited edition-pakket is vanaf 15 maart exclusief te koop bij Albert Heijn. Maar I Love Eco mag twee lezers blij maken met het pakketje! Wat moet je hiervoor doen? Een leuke lenteschoonmaakspreuk verzinnen en hieronder posten. Op 22 maart kiezen wij er de leukste uit.

Print Friendly, PDF & Email


8 thoughts on “Review: limited edition schoonmaakpakket van Method”

  • Een vogeltje hier, een vogeltje daar… met wat muziek is je schoonmaak zo klaar!
    Lente binnen en lente buiten, gezonde geurtjes kunnen je doen fluiten!
    Produkten die goed zijn voor jezelf en voor het milieu, dat kan alleen maar een volledige lente schoonmaak zijn! Lichaam en geest hebben er baat bij!

  • Wanneer de eerste bloemetjes verschijnen, doen wij al het stof verdwijnen.

    Fladderen de vlinders weer in het rond, dan maken wij ons huis fris en gezond.

    Met gezonde zeepjes in de hand, wordt de lenteschoonmaak heel plezant.

    Wanneer lentekriebels overheersen, kunnen wij ons niet meer beheersen.
    Met spuitbus en vochtige doek in de hand, gaat al het stof aan de kant.

    Wanneer maart de lente welkom heet, is het tijd voor een proper huis en een schonere planeet.

  • Geen maartse bui kan me weerhouden
    griep, snot of verkouden
    voor de schoonmaak kom ik uit mijn kot
    en met ‘I love eco’
    win ik het grootste lot 🙂

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.